ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Vogue Magazine Sticker by Vogue


Αποκλειστική Συνέντευξη του ELIO D’ ANNA στον Αργύρη Καραβούλια

 

Αποκλειστική Συνέντευξη του ELIO D’ ANNA

Στον Αργύρη Καραβούλια

 

Ονειρέψου τον κόσμο που επιθυμείς

Ζήσε το προσωπικό σου όραμα, εσύ ο ίδιος είσαι η λύση για την χώρα σου…

 

 
Σίγουρα ο Elio D’ Anna δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, είναι ο συγγραφέας του διεθνούς Best SellerΗ Σχολή των Θεών που το γνωρίσαμε στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Ελφίλ, ένα βιβλίο που η ανάγνωσή του ισοδυναμεί με την απόφαση να ξεμπερδεύεις μια και καλή με τον παλιό σου εαυτό, με τον κόσμο που γνωρίζεις και έχεις ως σταθερό σημείο αναφοράς και να ξεκινήσεις τον μεγάλο δρόμο της αυτογνωσίας χωρίς επιστροφή ασφαλώς.

Ο D’ Anna δια μέσου του Dreamer αποδομεί οτιδήποτε νομίζουμε για τον κόσμο, για τον εαυτό μας, για τα συστήματα των πεποιθήσεων μας, σκάβει βαθιά τον εαυτό σου, σού αποκαλύπτει την άγνοιά σου για τα πάντα και σε οδηγεί σαν ο πιο καλός σου φίλος σε εκείνα τα μονοπάτια που νόμιζες πως γνώριζες για να ανακαλύψεις  τελικά την απόλυτη ένδειά σου.

Δεν δίνει συνταγές, δεν κομίζει εύκολες λύσεις όπως κατά κόρον συμβαίνει με τους κάθε είδους γκουρού και πνευματικούς δασκάλους που είναι έτοιμοι να αναλάβουν την δική σου ευθύνη, σε φτάνει μέχρι το τέλος, μέχρι να αντιληφθείς  πως νοιάζεσαι για την αλήθεια και όχι την απατηλή της ψευδαίσθηση που λογαριάζεις για πραγματικότητα, για να ενθυμηθείς την ουσία σου και την υπόστασή σου,  πριν ακόμα φορέσεις για Είναι σου μικρά μασκαρεμένα εγώ, αυτά που ήταν υπεύθυνα για τον όλεθρό σου, όταν εσύ τα αντιλαμβανόσουν ως σωσίβια σωτηρίας για την λύτρωσή σου.


Σίγουρα σε κάποια στιγμή της ζωής σου, όταν εκεί που νομίζεις πως τα έχεις όλα, συνειδητοποιήσεις πως δεν είσαι τίποτα, κάπου εκεί θα συναντήσεις τον Dreamer για να ξεκινήσεις το μεγάλο και αιώνιο ταξίδι στον Εαυτό και στην ανακάλυψη της θέλησης για την αληθινή ζωή.

Εκτός από την συγγραφική του καριέρα ο Elio D’ Anna είναι  ο δημιουργός του European School of Economics, πρωτοποριακές σχολές στην Ιταλία και σε διάφορες πόλεις του κόσμου.

Ο Elio D’ Anna βρέθηκε στην Αθήνα ενόψει της παρουσίασης του νέου του βιβλίου που εκδόθηκε επίσης από τις Εκδόσεις Ελφίλ Η Τεχνολογία του Dreamerενώ σε μία κατάμεστη από κόσμο που ήρθε να τον ακούσει αίθουσα, έδωσε με τον δικό του ανάγλυφο και παραστατικό τρόπο ζωή σε μια βαθιά και ουσιαστική διδασκαλία, αυτής της αυτεπίγνωσης και της αυτοπραγμάτωσης, της πραγματοποίησης κάθε επιθυμίας και της υλοποίησης κάθε οράματος.

                                   


                   

Τον συνάντησα σε καφέ μεγάλου αθηναϊκού ξενοδοχείου και με μια αφοπλιστική ευθύτητα, με ένα πηγαίο χιούμορ και με χαρακτηριστική ευγένεια, απόρροια μιας ανώτερης κατανόησης, μου μίλησε για τον άνθρωπο και τον κόσμο του, τις προσκολλήσεις του που οδηγούν σε προβλήματα, την γνώση και την άγνοια, την οικονομία και την ρίζα της στέρησης, το όνειρο και τον δημιουργό του…

* Ευχαριστώ θερμά τον Δημήτρη Βεζάνη, μεταφραστή των βιβλίων του Ντ΄ Άννα στην Ελλάδα, για την πολύτιμη συμβολή του στην δημιουργία της παρούσης συνέντευξης.



 

  • Πως προέκυψε η ιδέα της συγγραφής του έργου Η Σχολή των Θεών;

Δεν μπορείς να πεις ότι ήταν μια έμπνευση της στιγμής, ήταν ένα βιβλίο το οποίο το γράφεις στην διάρκεια μιας ολόκληρης ζωής.

Αυτό δεν είναι μια έμπνευση που έρχεται κάποια στιγμή, περιγράφεις την ζωή σου, τις εμπειρίες σου, αφορούν την εξέλιξη μέσα στον χρόνο.

Οι εμπειρίες που αναφέρονται στο βιβλίο, ο χαρακτήρες εκεί, είναι η περιγραφή των καθημερινών ανθρώπων, ο κόσμος πιστεύει ότι όλες οι ατυχίες και οι δυστυχίες στην ζωή έρχονται απ’ έξω, και θεωρούμε με αυτό τον τρόπο ότι φταίνε συνέχεια οι άλλοι και ότι οι ίδιοι είναι θύματα των άλλων.


  • Έχει ωριμάσει αυτή η ιδέα στους ανθρώπους για να μπορέσουν να βγουν από αυτό τον κύκλο της θυματοποίησής τους;

Το βιβλίο είναι ένα πείραμα, περιγράφει έναν άνθρωπο ο οποίος είναι εκτός καθημερινής πραγματικότητας. Θα πρέπει ο άνθρωπος να περάσει από μια βαθιά απογοήτευση, από μια μεγάλη κρίση στην ζωή του έτσι ώστε να συνειδητοποιήσει ότι είναι κάτι το οποίο πρέπει να αλλάξει στην εσωτερική δική του πραγματικότητα για να μπορέσει να βγει από την καθημερινή δική του φυλακή την οποία την έχει δημιουργήσει ο ίδιος, κανένας άλλος δεν του φταίει για αυτό.


  • Υπάρχει κάποιου είδους τεχνική, ένα τρικ για να έρθει σε επαφή ο μέσος άνθρωπος με τον δικό του Dreamer;

Δεν υπάρχει καμία τεχνική. Δεν υπάρχει καμία επιστήμη που να μπορεί να περιγράψει αυτό το οποίο είσαι ήδη. Πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι είμαστε όλοι ψεύτες, ζούμε το καθημερινό μας ψέμα έτσι ώστε να προσεγγίσεις κάπως καλύτερα την κατάσταση του Dreamer.


  • Τι καινούργιο κομίζει το νέο σου βιβλίο για τον Dreamer και τις αλήθειές του;

Αυτό το βιβλίο γράφτηκε πριν την Σχολή των Θεών.

Οι ερωτήσεις που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο είναι τετριμμένες αλλά οι απαντήσεις είναι πολύ ιδιαίτερες έτσι ώστε να βγει το μήνυμα στην ανθρωπότητα, γιατί είναι ένα μήνυμα πολύ ιδιαίτερο.


Οι άνθρωποι είναι χωρίς δουλειά, άνεργοι, υποφέρουμε διότι είναι μια επανάσταση η οποία έρχεται σιγά-σιγά και αυτό είναι κάτι το οποίο το είχε προαναγγείλει ο Dreamer πριν από καιρό.

Η εποχή της απασχόλησης τελειώνει και οι εργαζόμενοι και οι εργάτες θα αχρηστευθούν και θα αντικατασταθούν από μηχανές και από ρομπότ.




  • Υπάρχει ένα νέο ρεύμα μιας ανερχόμενης πνευματικής οικονομίας, μιλάει για μια αφύπνιση και μια πνευματικότητα μέσα σε αυτόν τον κόσμο του οικονομισμού και την χωρίς πνευματικότητα εργασία. Όντας και οικονομολόγος πως το βλέπεις αυτό και πώς θα μπορούσε να συνδεθεί με την ισχύουσα τεχνολογία που υπάρχει σήμερα;

Η οικονομολογία και οι οικονομολόγοι δεν μπόρεσαν ποτέ να βρουν μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Κατά την άποψη μου μόνο εσύ, ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά, είσαι που μπορεί να βρει μια λύση, το βιβλίο μιλάει στον αναγνώστη, σε ένα συγκεκριμένο άνθρωπο και αυτός πρέπει να γίνει η λύση σε όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα, και μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορείς να προβάλεις ένα υγιές μοντέλο ζωής.

Εσύ ο ίδιος μπορείς να βρεις την λύση, επομένως μην ρίχνεις αλλού την ευθύνη και  βλαστημάς και βρίζεις και κατηγορείς την κυβέρνηση, τους οικονομολόγους, τους ιθύνοντες γιατί πρέπει ο καθένας από μόνος του να βρει την προσωπική δική του λύση έτσι ώστε να μπορέσει να απελευθερωθεί.

Ο κόσμος είναι τέλεια φτιαγμένος, είναι τέλειος και σου λέει ακριβώς που είσαι  ποιος είσαι και τι είσαι…


  • Η οικονομική κρίση που βιώνει η ανθρωπότητα καθυστερεί την πνευματική ολοκλήρωση ή την επιταχύνει;

Δεν πιστεύω ότι τα οικονομικά είναι μια αντικειμενική πραγματικότητα, τα οικονομικά είναι εσωτερική αλήθεια. Και με αυτόν, τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και η πολιτική. Ο μόνος τρόπος για να βρεις λύση για όλη την ανθρωπότητα, πρέπει εσύ ο ίδιος να γίνεις η λύση, δεν μπορείς να εξαρτάσαι από οτιδήποτε και οποιονδήποτε απέξω εκτός από τον εαυτό σου, ένας ακέραιος άνθρωπος δημιουργεί την δικιά του πραγματικότητα, τον δικό του κόσμο και το ίδιο συμβαίνει με τον κάθε καθημερινό άνθρωπο, όλους τους ανθρώπους που δημιουργούν την δική τους εσωτερική υπευθυνότητα

Εάν είσαι κυρίαρχος του εσωτερικού σου Είναι ο κόσμος θα ανταποκριθεί σε αυτή την εσωτερική τάξη, αυτή την τακτικότητα και με τον ίδιο τρόπο ο κόσμος θα αντανακλάται στο εσωτερικό σου χάος. Αυτό το οποίο κάνουν οι καθημερινοί άνθρωποι είναι συνέχεια να κατηγορούν τους άλλους για οποιαδήποτε αποτυχία, για οποιοδήποτε πρόβλημα και βάσανο συμβαίνει στην ζωή τους. 

Η πραγματική αιτία είναι μέσα στον καθένα και αν είσαι γεμάτος άγχος και αγωνία και ανησυχία εσωτερική, συνέχεια θα προβάλεις δυσκολίες και προβλήματα, θα προβάλεις μια πραγματική κόλαση.


  • Θεωρείς τον εαυτό σου πνευματικό δάσκαλο, έχεις αυτή την αποδοχή από τον κόσμο;

Δεν το πιστεύω αυτό το πράγμα, θεωρώ ότι είμαι ένας πραγματιστής άνθρωπος, πολύ πραγματιστής.


  • Τι σημαίνει για έναν πνευματικό άνθρωπος να είναι πραγματιστής;

Ένας πνευματικός ηγέτης εξαρτάται από κάτι υπερφυσικό, από κάτι ανώτερο, από κάτι θεϊκό. Ένας πραγματιστής σαν κι εμένα δεν εξαρτάται από τίποτα από άλλο εκτός από τον εαυτό του, μόνο από τον εαυτό του. Είναι μόνος  του, εντελώς μόνος του και με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζει ολόκληρο τον κόσμο.


  • Μοναχικός λύκος δηλαδή;

Ωραίο θέμα αυτό, εδώ έχουμε δύο έννοιες, την μοναχικότητα και την μοναξιά…

Η μοναξιά είναι κάτι το αρνητικό που ο άνθρωπος αισθάνεται ότι είναι αποκομμένος και είναι απογοητευμένος ενώ η μοναχικότητα έχει να κάνει με κάτι δημιουργικό, ο άνθρωπος εδώ απορρίπτει την ιδέα της εσωτερικής ηρεμίας και γαλήνης και τα λοιπά και εκείνο το οποίο υποστηρίζει είναι η άποψη της εσωτερικής ελευθερίας.

Η μοναχικότητα είναι δικιά σου εντελώς, η μοναξιά είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται στον εαυτό σου…Ο άνθρωπος που είναι στην μοναξιά εκπέμπει μια απώθηση ενώ ο άνθρωπος που έχει την μοναχικότητα, αυτός ο άνθρωπος θα είναι δύσκολο να κρατήσει την μοναχικότητά του διότι εκπέμπει μία θετικότητα και αυτή η θετικότητα προσελκύει τον κόσμο προς το μέρος του και με αυτόν τον τρόπο θα είναι δύσκολο να εξασφαλίσει να είναι μόνος του, να παραμείνει μόνος του, οι άνθρωποι συνέχεια θα τον πλησιάζουν.

Στη μοναξιά συνέχεια προσπαθείς να έρθεις σε επαφή με τους άλλους, να επικοινωνήσεις με τους άλλους, να βρεθείς μέσα σε παρέες, να διασκεδάσεις μαζί τους αλλά εκεί νιώθεις θλιβερά μόνος ανάμεσα στους άλλους.


  • Θεωρείς το όνειρο ως δρόμο για την αφύπνιση;

Η τέχνη του ονειρέματος είναι να μπορείς να ζεις την στιγμή στην πληρότητά της και όταν ξέρεις πως να ζεις αυτή την συγκεκριμένη στιγμή, θα μπορέσεις με αυτό τον τρόπο να συμβάλεις στην ευημερία όλης της κοινωνίας και όλου του κόσμου.


  • Έχω μελετήσει αρκετούς επιχειρηματίες, πως έγιναν δισεκατομμυριούχοι και πως έχασαν τα πάντα και έχω δει ότι για να χάσει κάποιος επιχειρηματίας στην δουλειά του, για να αποτύχει, πρέπει να έχει προηγηθεί ένα ρήγμα μέσα στο Είναι του.

Όταν δεν έχεις επίγνωση τού τι συμβαίνει μέσα στο Είναι σου, τότε ταυτίζεσαι με την εξωτερική πραγματικότητα, τον εξωτερικό κόσμο και με αυτόν τον τρόπο χάνεσαι, ταυτίζεσαι με αυτό το οποίο θεωρείς ότι είναι η πραγματική αιτία, κάτι που δεν είναι.

Με αυτόν τον τρόπο γίνεσαι θύμα της δικής σου προβολής προς τα έξω, δεν έχεις συνείδηση του εσωτερικού σου ρήγματος και ακολούθως θα το υλοποιήσεις στον εξωτερικό κόσμο σαν μια αποτυχία, σαν μια χρεωκοπία, αλλά η χρεωκοπία είσαι εσύ ο ίδιος και κανένας άλλος.


  • Μίλησέ μας για την Σχολή σου, την European School of Economics.

Είμαι δημιουργός και πρόεδρος του European School of Economics…Υπάρχουν πολλές σχολές που απευθύνονται στους πολλούς, αυτή είναι μία σχολή η οποία απευθύνεται σε άτομα. Πολλές σχολές και πανεπιστήμια θα εξαφανιστούν κάποια στιγμή στο μέλλον σύντομα, διότι αυτό το οποίο διδάσκουν είναι μια εξωτερική γνώση η οποία είναι άχρηστη, διότι δεν στοχεύει στον πραγματικό στόχο.

Οι σχολές και τα πανεπιστήμια έχουν ξεχάσει την πραγματική τους φύση. Το σύνθημα, το πνεύμα της σχολής μου είναι το «Τα ορατά προκύπτουν από τα αόρατα» αυτό είναι κάτι το οποίο το αποκαλώ δευτερογενή εκπαίδευση, δεν δίνεις στους φοιτητές γνώση η οποία έρχεται απ’ έξω αλλά τους ενθαρρύνεις και τους βοηθάς να ξεδιπλώσουν το δικό τους όνειρο το οποίο είναι δικό τους αποκλειστικά.

Δεν είναι αλήθεια ότι η σημερινή γενιά δεν είναι ικανή να γράφει και να διαβάζει, πως η σημερινή γενιά είναι λιγότερη μορφωμένη σε σχέση από τις προηγούμενες γενιές. Ξέρουν ότι κάνοντας ένα κλικ σε ένα κουμπί μπορούν να αποκτήσουν οποιαδήποτε εξωτερική γνώση θα χρειαστούν. Όταν ο άνθρωπος θα κατανοήσει ότι η γνώση είναι μέσα του η εκπαίδευση θα αλλάξει, ο κάθε φοιτητής στο μέλλον θα έρχεται με τη δική του γνώση, με τη δική του πραγματικότητα.

Έχουμε περισσότερους από πέντε χιλιάδες απόφοιτους στο European School of Economics, δεν γνωρίζουν τίποτα σχετικά με ανεργία, έχουν όλοι πολύ καλές και υψηλές θέσεις, όλοι είναι ηγέτες στον χώρο τους και επιχειρηματίες και ποτέ δεν αντιμετώπισαν καμία ανεργία.

Το πρόβλημα στην κάθε κοινωνία δεν είναι η ανεργία αλλά η έλλειψη εσωτερικής προετοιμασίας, οι άνθρωποι δεν εκπληρώνουν το δικό τους όνειρο, το εσωτερικό τους όραμα, το ζητούμενο είναι να βοηθήσει κάποια σχολή τον σπουδαστή, τον φοιτητή να εκπληρώσει το δικό του όνειρο.

Χρειαζόμαστε σχολές για άτομα, για προσωπικότητες οι οποίες θα μπορέσουν να εκφράσουν το όνειρό τους. Οι μηχανές και τα κομπιούτερ θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν την σημερινή σκλαβιά, την σημερινή δουλεία, γιατί η δουλειά έχει καταντήσει δουλεία πια και είναι κάτι που απασχολεί τον άνθρωπο και τον οδηγεί στην αποξένωση, τον απομακρύνει από το όνειρό του, το όραμά του, την εσωτερική του ελευθερία, αντίθετα τον σκλαβώνει και τον κρατά εκεί δέσμιο.

Αυτός είναι ο τρόπος για να αλλάξουμε την μοίρα μιας χώρας, η εκπαίδευση στο εσωτερικό όραμα, να δημιουργήσουμε ανθρώπους ακεραιότητας και υπευθυνότητας. Οι μάζες χρειάζονται άτομα.


  • Είσαι αισιόδοξος ως προς αυτό;

Δεν είναι θέμα αισιοδοξίας, είναι θέμα προβολής του καθενός, εσύ είσαι ο δημιουργός του παραδείσου σου ή της κόλασής σου. Δεν θέλω να νομίσεις πως είμαι κάποιος φαντασιόπληκτος ή ότι χάνω κάπου αλλά πιστεύω ότι αυτή είναι η λύση, αυτή είναι η διέξοδος, το να σταματήσουμε να περιμένουμε όλες οι λύσεις να έρθουν απ’ έξω, εσύ είσαι ο μόνος ο οποίος μπορεί να φέρει την αλλαγή, εσύ ο ίδιος.


  • Η Ελλάδα βιώνει τα τελευταία χρόνια μια σοβαρή οικονομική κρίση, πες μας για την Ελλάδα πως την βλέπεις, πως βλέπεις τους Έλληνες;

Η Ελλάδα είναι μία πολύ όμορφη χώρα, έχετε ένα πάρα πολύ ωραίο μέλλον αν μπορέσετε να αρχίσετε να ονειρεύεστε και να αναπτύξετε αυτή την διάσταση. Τότε θα έχετε μια πολύ καλή πορεία και σταματήστε να εξαρτάστε από τους πολιτικούς και τους οικονομολόγους διότι δεν θα μπορέσουν ποτέ να σας δώσουν μία απάντηση.

Εσείς οι ίδιοι είστε η λύση για όλη την χώρα. 


  • Σε ευχαριστώ πολύ.

Και εγώ ευχαριστώ.

 






 

«…Γι΄ αυτό πήγαινε πίσω στον εαυτό σου, κοίταξε τον εαυτό σου, αναζήτησέ τον εσωτερικά, εστίασε όλη σου την προσοχή και επικέντρωσε όλες σου τις προσπάθειες στο να ανυψώσεις τα όρια του ονείρου σου – τόλμα να φτάσεις το ανέφικτο – τόλμα ν΄ αγγίξεις το αόρατο και συνειδητοποίησε έτσι ότι η πραγματικότητα θα ακολουθήσει, όπως η σκιά το αντικείμενο που τη ρίχνει.

Το όνειρο είναι ένα σχέδιο που συμβαίνει σε απουσία του Χρόνου – στην αιωνιότητα, σ΄ έναν κάθετο χρόνο – αυτήν ακριβώς τη στιγμή. Με το να δίνεις την προσοχή σου στο όνειρο, στη ζωή σου, στα αισθήματα και τις σκέψεις σου, απελευθερώνεσαι και προχωρείς παραπέρα – και η ψευδής προσωπικότητά σου με όλες τις προσκολλήσεις και συνήθειες, αναμνήσεις κι εθισμούς, ψέματα και αντινομίες θα διαλυθεί.

Μη ρωτάς πώς γίνεται, δεν μπορεί να εξηγηθεί. Εκείνο που μετράει είναι η εντιμότητα κι η ακεραιότητά σου. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις επίγνωση του Είναι σου, ως αιώνια και άχρονα συμβαίνοντος. Εάν επιμείνεις, δεν μπορεί να υπάρξει αποτυχία στη Ζωή σου,

Μέσα από την Αυτο-επίγνωση

ρέει  κάθε ομορφιά και δύναμη…»

Απόσπασμα από το νέο του βιβλίο «Η Τεχνολογία του Dreamer»

 * Πρώτη δημοσίευση της συνέντευξης στο περιοδικό Τρίτο Μάτι.



🔺


Μάνος Δανέζης - Συνέντευξη στον Αργύρη Καραβούλια

 

Ο «Άνθρωπος» σύμφωνα με την επιστημονική γνώση δεν αποτελεί μέρος ή συστατικό στοιχείο του Σύμπαντος. Ο «Άνθρωπος είναι το Σύμπαν». Για το λόγο αυτό περισσότερο αγαπώ και σκέφτομαι το «Σύμπαν-Άνθρωπο».

 

Είναι ένας από τους πλέον δημοφιλείς επιστήμονες που με γνώμονα την αναζήτηση και την έρευνα διαδίδει την γνώση χωρίς στερεότυπα και δόγματα, χωρίς αγκυλώσεις και στεγανά.

Αποτελεί πρότυπο εμπνευσμένου επιστήμονα, με μια πλειάδα επιστημονικών ενδιαφερόντων και με τα έργα του έχει καταφέρει να αποκτήσουν η κοσμολογία και η αστροφυσική τεράστια απήχηση στο μεγάλο κοινό, αδιαλείπτως καταθέτει αυτούσια με συνέπεια και χωρίς «αυτολογοκρισία» την επιστημονική γνώση.

Πιονιέρος της εξερεύνησης της αχαρτογράφητης γνώσης, το αρχέτυπο του οραματιστή επιστήμονα που χωρίς την πρόθεση καμίας αυθεντίας μοιράζεται μαζί μας εικόνες του αύριο σήμερα, μας ξεναγεί σε νέα τοπία της επιστήμης και επανεξετάζει την πορεία μας ως ανθρωπότητα λίγο πριν το άλμα στην νέα συνειδητότητα, απόρροια μιας νέας κατάκτησης του ανθρώπινου πνεύματος.

Κύριε Δανέζη ως επιστήμονας προσεγγίζετε την επιστήμη μέσα από μια ποιητική ματιά κι αν ναι πως συνδέονται αυτά τα δύο;

-Δεν έχω καμιά διάθεση να προσεγγίσω την Επιστήμη ποιητικά, και ποτέ δεν το κάνω.

Η κλασική επιστημονική πρακτική του δυτικού πολιτισμού που διδασκόμαστε μέχρι σήμερα στα σχολεία μας, είχε και έχει ως βασική αποστολή  να διασφαλίσει στους ανθρώπους  των περιοχών στις οποίες αναπτύχθηκε, μια στοιχειώδη ανθρώπινη επιβίωση, σε κοινωνικό, οικονομικό και θεολογικό επίπεδο.

Ο πολιτισμός αυτός στηριζόμενος σε μια ξεπερασμένη επιστημονική αντίληψη για το εννοιολογικό περιεχόμενο της έννοιας «Ύλη»,  θεοποίησε  το μέσον κατάκτησής της το «Χρήμα», μετατρεπόμενος από «Ανθρωποκεντρικός» σε «Νομισματοκεντρικός».

Αυτή η μετάλλαξη της έννοιας του Πολιτισμού  στέρησε από τους ανθρώπους  την ικανότητα να αντιλαμβάνονται  το εσωτερικό νόημα των «ανθρώπινων αξιών» και την συμβολή τους στην ανάπτυξη αυτού που ονομάζουμε «Ανθρώπινη Ευτυχία».

Έτσι,  σε αυτόν τον απάνθρωπα δομημένο  επιστημονικό και τεχνολογικό μεσαίωνα του καταρρέοντος οικονομίστικου δυτικού πολιτισμού, απέμειναν οι καλλιτέχνες , ανάμεσά τους και οι ποιητές, να υπενθυμίζουν και να διαιωνίζουν έναν τρόπο ανθρώπινης ύπαρξης εναρμονισμένο με την έννοια της ανθρώπινης  «Εσωτερικής Ευτυχίας και Επάρκειας»

Ήταν οι ποιητές και  οι φιλόσοφοι που αντιλαμβάνονταν, δυστυχώς χωρίς πειραματικές αποδείξεις,  την πραγματική  και μη αισθητή φύση του  Ανθρώπου και την σχέση αυτής της Φύσης του με συμπαντικές ιδιότητες έξω από την υλική εικόνα του Σύμπαντος

Στην  δογματικά δομημένη, έως και σήμερα, οικονομίστικη  δυτική πραγματικότητα, όλοι αγαπούσαν και σέβονταν  τους ποιητές, τους χειροκροτούσαν τους τιμούσαν αλλά παρέμεναν υπόδουλοι της δικτατορίας της Ύλης.

Δυστυχώς η κοινωνία των ανθρώπων είχε μετατραπεί, καλώς  ή κακώς , σε μια κοινωνία η οποία αποδεχόταν, καλώς ή κακώς, την φιλοσοφία του «άπιστου Θωμά», αρνούμενη να αποδεχθούν οτιδήποτε χωρίς πειραματική απόδειξη.

Το δημιουργηθέν δόγμα ήταν ότι: «Πραγματικό, άρα και αποδεκτό, ήταν μόνο ότι μπορούσε να αποδειχθεί πειραματικά μέσω των κλασικών επιστημονικών πειραμάτων και της κοινής ανθρώπινης λογικής όπως αυτή διαμορφωνόταν από την φυσιολογία του ανθρώπου και των αισθήσεών του, και των δογμάτων που επέβαλε η μεγάλη επιστημονική επανάσταση του 16ου -17ου αιώνα».

Το μεγάλο όμως δυστύχημα ήταν ότι με βάση όλα τα προηγούμενα και προκειμένου να αναπτυχθεί το αίσθημα του «οικονομικού κέρδους», η υλοκεντρικές αυτές πρακτικές δημιούργησαν κοινωνικά συστήματα και  παραχάραξαν θεολογικές και φιλοσοφικές ιδέες με στόχο την μετατροπή του σαθρού απάνθρωπου οικονομικού συστήματος, σε καθεστώς.

Έτσι δεν μας δίδαξαν ποτέ ότι το πολιτικό σύστημα των δυτικών κοινωνιών δεν είναι η «Ελληνική Δημοκρατία» αλλά το Αγγλικό σύστημα του «Res public» (Κοινόχρηστά υλικά αγαθά) το οποίο ονομάζουμε σήμερα φιλοσοφία του «Δημόσιου Συμφέροντος». Δεν μας δίδαξαν ότι η Ελληνική Δημοκρατία δεν εξαντλείται στο πλαίσιο μιας μεθόδου εκλογής αντιπροσώπων του Λαού, αλλά προϋπόθεση της είναι η αξιακή  κατάρτιση των πολιτών που θα επιλέξουν τους άρχοντες.

Ένα βασικό εργαλείο δημιουργίας αυτών των  δογμάτων ήταν ο ανιστόρητος  στόχος  των δυτικών εκπαιδευτικών συστημάτων.  Δίδασκαν ότι αν και στο Σύμπαν η διαρκής «Αλλαγή» και  ο «Μετασχηματισμός» των πάντων αποτελεί μια πειραματικά αποδεδειγμένη πραγματικότητα, στόχος των εκπαιδευτικών δομών έπρεπε να είναι  ο παραλογισμός της «Σταθερότητας» και της «Διαιώνισης» κανόνων και δογμάτων, έστω και αν ήταν πασίδηλο ότι  κάθε τι γύρο μας αλλάζει με αστραπιαία πλέον ταχύτητα .

Μετά όλα αυτά είναι φανερό ότι την «ψυχή του ανθρώπου», μέσα στο πλαίσιο αυτού του καταρρέοντος  δυτικού πολιτισμικού ρεύματος, την υπεράσπιζαν ελάχιστοι άνθρωποι, χωρίς πειραματικές αποδείξεις, τους οποίους οι κοινωνίες ονόμαζαν, ρομαντικούς, ποιητές, φιλόσοφους,  ονειροβάτες, μεταφυσικούς, ή θεολογίζοντες.

Ευτυχώς όμως η Επιστήμη επαναστάτησε, δημιουργώντας την  «Μεγάλη  Επιστημονική Επανάσταση» του 20 αιώνα η οποία έδωσε πειραματική απόδειξη στις πολλές από τις νοητικές ενοράσεις  των ρομαντικών, των ποιητών, ή φιλοσόφων.  

Η βασική αυτή ανατροπή επετεύχθη βασικά μέσω της πειραματικής ανατροπής όλων των επιστημονικών ιδεών όσον αφορά το τι είναι «ύλη»,  «χώρος»  και «χρόνος».

Δυστυχώς όμως ακόμα και σήμερα, λόγω άγνοιας  ή σκοπιμότητας, η μεγάλη αυτή επανάσταση δεν διδάσκεται στα σχολεία μας, αλλά και όταν διδάσκεται υπάρχει μόνο η φορμαλιστική ανάπτυξή της, χωρίς να επιτρέπεται η συσχέτιση με θεολογικές, κοινωνικές ή προσωπικές αναγκαιότητες του ανθρώπου. Η συσχέτιση αυτή, στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι socialpolitical και theological incorrect.

Οι αρνητές αυτής της νέας επιστημονικής πραγματικότητας, μην γνωρίζοντάς την και μένοντας σε αυτά που γνώριζαν, ονομάζουν  τις νέες αυτές επιστημονικές αλήθειες, ποιητικές, φιλοσοφικές, μεταφυσικές.

Αν ο Einsteino Hawkingο Penroseo Heisenbergo Guth είναι ποιητές, και αν η θεωρία της Σχετικότητας, η Κβαντική Φυσική, η Φυσική του Κενού, η Θεωρία του Πληθωρισμού, Η Φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων, οι μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες οι πολυδιάστατοι χώροι, η Τοπολογία και η Γεωμετρία Fractals,  αποτελούν ποιητικές συλλογές, σίγουρα κι εγώ είμαι ποιητής.


Η επιστήμη πως απαντά στα προαιώνια ερωτήματα του ανθρώπου, ποιος είμαι, από που έρχομαι, που πηγαίνω, υπάρχει ζωή μετά τον θάνατο;

-Τα  θέματα αυτά παραμένουν υπό συζήτηση όμως, η σύγχρονη επιστημονική γνώση βάζει ένα νέο πλαίσιο εντελώς διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα,  κάνοντας γιγαντιαία βήματα θεωρητικής και πειραματικής επιστημονικής προσέγγισης των προαιώνιων αυτών ερωτημάτων των ανθρώπων.


Η Αστροφυσική πως βλέπει την μοναξιά του ανθρώπου στο αχανές σύμπαν;

-Πάντα η σκέψη του ανθρώπου, από τους Προσωκρατικούς μέχρι σήμερα, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι είναι αδύνατον να μην υπάρχει κάποιο είδος ζωής κάπου αλλού μέσα στο Σύμπαν. Το ίδιο πιστεύει και  η σύγχρονη Αστροφυσική στηριγμένη όμως πλέον,  τόσο σε μια σειρά αστρονομικών παρατηρήσεων (πχ ύπαρξη εξωπλανητών όμοιων σχεδόν με τη Γη), όσο και σε σύγχρονές αναλύσεις των μαθηματικών πιθανοτήτων.

Το βασικό θέμα όμως το οποίο πρέπει να προβληματίζει  τον Άνθρωπο, σε αυτή την φάση της πολιτισμικής του κατάστασης  δεν είναι η μοναξιά του μέσα στο Σύμπαν, αλλά η μοναξιά που βιώνει πάνω στη Γη λόγω των συνειδησιακών  επιλογών του. Αυτή την μοναξιά πρέπει να πολεμήσουμε όλοι μαζί και να την ξεπεράσουμε. 


Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ή έρμαιο δυνάμεων που δεν μπορεί να ελέγξει, ακολουθούμε το πεπρωμένο ή αυτοσχεδιάζουμε σε ρόλους που εμείς επιλέγουμε;

-Ο άνθρωπος πάντα υπήρξε έρμαιο των δυνάμεων που δεν γνώριζε ή δεν μπορούσε να ελέγξει.

Ακριβώς εδώ βρίσκεται ο μεγάλος στόχος της Επιστήμης η οποία προσπαθεί να γνωρίσει και στην συνέχεια να ελέγξει τα φυσικά φαινόμενα και τις δυνάμεις προκειμένου να απαλλάξει τον άνθρωπο από μια σειρά από φόβους του.

Επανειλημμένως έχω διατυπώσει και τεκμηριώσει την άποψη ότι, «είμαστε ότι σκεπτόμαστε» και ότι «η σκέψη δημιουργεί την υλική πραγματικότητα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είμαστε έρμαια ενός «υπερφυσικού» πεπρωμένου αλλά έρμαια της άγνοιάς και της προσήλωσης μας σε δογματικά δεδομένα τα οποία προ πολλού έχουν ανατραπεί τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πειραματικό επίπεδο από την Επιστήμη.

Εδώ όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Η θεωρητική και πειραματική επιβεβαίωση μιας νέας γνώσης, δεν μας καθιστά και ικανούς να την χρησιμοποιήσουμε, όσο και αν ο εγωισμός και η ανθρώπινη έπαρση μας οδηγεί σε επιπόλαιους πειραματισμούς.

Σαν παράδειγμα αναφέρουμε ότι, η απλή θεωρητική γνώση ενός παιδιού του Δημοτικού σχολείου για το τι είναι Ηλεκτρισμός, δεν το καθιστά ικανό και έμπειρο να ασχοληθεί με την επισκευή της ηλεκτρικής εγκατάστασης του σπιτιού μας.


Υπάρχει ένα κατεστημένο που επιθυμεί την επιστήμη σε στεγανά και όρια και πως το ξεπερνάτε εσείς οι οραματιστές επιστήμονες;

-Ας μην δίνουμε διαστάσεις σε ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετώπιζαν πάντα οι κοινωνίες των ανθρώπων. Η Επιστήμη, όπως και τα κοινωνικά και θεολογικά συστήματα, δημιουργούν ανθρώπινες διοικητικές και εξουσιαστικές δομές. Για να επιβιώσουν αυτές οι δομές δημιουργούν «αυθεντίες» και δόγματα τα οποία  τις στηρίζουν. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται αυτά τα οποία ονομάζουμε «στεγανά».

Η νέα γνώση ανατρέπει τα υπάρχοντα δόγματα, δημιουργώντας ίσως καινούργια, και ως εκ τούτου αμφισβητεί και ανατρέπει τις υπάρχουσες «αυθεντίες» και τις εξουσίες τους.

Αυτό θίγει τον υπέρμετρα αναπτυγμένο εγωισμό και τις μωροφιλοδοξίες των οποιονδήποτε ηγετικών ομάδων, με αποτέλεσμα τις δραματικές, επιστημονικές, κοινωνικές η θεολογικές συγκρούσεις.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται οι μεγάλες επιστημονικές επαναστάσεις οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα, στη συνέχεια, μια σειρά επαναπροσδιορισμών σε κοινωνικό και θεολογικό επίπεδο.


Ως ανθρωπότητα θα κάνουμε το μεγάλο άλμα για την ζωή έξω από την γη, ο αποικισμός του διαστήματος είναι θεωρείτε το επόμενο βήμα μας;


-Η σημερινή τεχνολογία είναι υπερ-ικανή να δημιουργήσει μια τεράστια διαστημική αποικία ικανή να φιλοξενήσει  χιλιάδες ανθρώπους. Το πρόβλημα είναι η εξεύρεση  των χρημάτων για την κατασκευή της. Θα μπορούσαμε να εξοικονομούσαμε τα αναγκαία ποσά αν σταματούσαμε τον πόλεμο για μια μικρή χρονική περίοδο σε κάποιο σημείο της Γης ή περικόπταμε τα έξοδα εξοπλισμών κατά μερικά δέκατα επί της εκατό. Γιατί δεν το κάνουμε? Απλά διότι στόχος της κατάκτησης του διαστήματος δεν είναι η γνώση, αλλά απλά η γνώση βρίσκεται βασικά στις υπηρεσίες του κέρδους.

Αναφέρω ενδεικτικά: Ο δορυφόρος του Κρόνου Τιτάνας, που τόσο μελετάμε τα τελευταία χρόνια, είναι μια απέραντη λίμνη υδρογονανθράκων αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στον αστεροειδή 241 Germania εκτιμάται ότι υπάρχει ορυκτός πλούτος αξίας 95.8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων!  Έχει μάλιστα ήδη δημιουργηθεί και μια λίστα οικονομικά ενδιαφερόντων αστεροειδών στην οποία υπάρχουν οι πέντε καλύτεροι «στόχοι».  

Πρόκειται για τους αστεροειδείς:

162385 (2000 ΒΜ19): εκτίμηση ορυκτού πλούτου 6.4 τρισ. δολάρια

4034 Vishnu: εκτίμηση ορυκτού πλούτου 5.28 τρισ. δολάρια.

5143 Heracles (1991 VL): εκτίμηση ορυκτού πλούτου 2.33 τρισ. δολάρια,  κλπ

Οι σχεδιαζόμενες σεληνιακές βάσεις ως αποστολή τους θα έχουν την επεξεργασία του μεταφερόμενου εκεί  ορυκτού πλούτου από τους αστεροειδείς, επειδή η πολύ μικρή βαρύτητα της Σελήνης θα κάνει ευκολότερη και οικονομικότερη την επεξεργασία τους. Εξάλλου η μικρή βαρύτητα θα κάνει ευκολότερη και οικονομικότερη την εκτόξευση φορτηγών διαστημοπλοίων που θα μεταφέρουν το τελικό προϊόν προς την Γη.

Όσον αφορά την δημιουργία μιας διαστημικής αποικίας δεκάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων  ανθ ρώπων έχουμε αναρωτηθεί  π.χ. τι κοινωνικό καθεστώς  θα επικρατεί; δημοκρατικό η στρατιωτικό; Τι ανθρώπινα δικαιώματα  θα επικρατούν; Θα μπορεί να επιλέξει κάθε άνθρωπος ελεύθερα το επάγγελμά του; Θα υπάρχει διοικητικός έλεγχος των γεννήσεων; Ποια η θέση των διοικητικών δομών με τους ανθρώπους οι οποίοι θα έχουν γενετικά προβλήματα; κ.α…

Δεν νομίζετε ότι θα πρέπει πρώτα να  λύσουμε τα προβλήματα αυτά επί της Γης και να μην μεταφέρουμε την ανθρώπινη μικρότητα και την Πολιτισμική μας κατάρρευση σε χώρους εκτός της Γης.

Η Γη έχει την δυνατότητα να κάνει ευτυχισμένους πολύ περισσότερους ανθρώπους από όσους υπάρχουν σήμερα πάνω της. Ας το επιδιώξουμε και ας το επιτύχουμε πριν  ανοίξουμε τα χρηματιστήρια και τις τράπεζες  σε διαστημικές μετοχές πολύ ολίγων για να κάνουν πιο δυστυχισμένους πολύ περισσότερους.



Πως βλέπετε το μεγάλο κύμα σεναρίων καταστροφής που έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια και ελέω Χόλυγουντ;

-Τα σενάρια καταστροφής  της ζωής πάνω στη Γη λόγω φυσικών η συμπαντικών γεγονότων υπάρχουν πάντα, αλλά οι πιθανότητες να συμβούν  είναι απείρως  μικρότερες  από τις πιθανότητες  εμείς οι ίδιοι οι άνθρωποι να αυτοκαταστραφούμε λόγω  της στρεβλά δομημένης  λογικής μας  και του τεχνολογικού μεσαίωνα που έχουμε δημιουργήσει.


Το γεγονός ότι δεν έχουμε έρθει σε επαφή με εξωγήινους πολιτισμούς θεωρείτε είναι αποτέλεσμα λόγω πολιτικής συγκάλυψης όπως υποστηρίζουν συνωμοσιολογικά σενάρια ή λόγω φυσικών αδυναμιών όπως υποστηρίζει η επιστήμη;

-Ξέρετε οι εξωγήινοι έχουν την κακιά συνήθεια να παρουσιάζονται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες εκτός της κοινωνίας των αστρονόμων, οι οποίοι σαρώνουν κάθε εκατοστό του ουρανού 24 ώρες το 24ωρο με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.

Θα μου πείτε βέβαια ότι οι αστρονόμοι μπορεί να σιωπούν έναντι κάποιων μεγάλων οικονομικών ανταλλαγμάτων.

Η άποψη βέβαια αυτή θα μπορούσε να αναστραφεί και να διατυπωθεί η άποψη ότι οι υπέρμαχοι των εξωγήινων επαφών διαδίδουν περίεργα γεγονότα προσδοκώντας εμπορικά οικονομικά οφέλη.


Ο σημερινός Έλληνας μεσούσης της κρίσης, θεωρείται απομακρύνθηκε ή πλησίασε την γνώση, με δεδομένη την συνεχή τριβή σας με την ελληνική κοινωνία μέσα από τα έργα σας αλλά και τις πολλές  διαλέξεις και ομιλίες για φλέγοντα επιστημονικά θέματα;

-Η πολύμορφη παγκόσμια και πολυεπίπεδη κρίση, οδήγησε και ανάγκασε  την βασανισμένη κλασσική ελληνική παιδεία, να επανεμφανιστεί και να  επαναπροσδιορίσει την σχέση της «Ύλης»  του «Εγώ» και του «Έχω» με την έννοια της «Ανθρώπινης Ευτυχίας» που στηρίζεται στις άυλες αξίες του «Εμείς», και του «Είμαι». Η Ελληνική κοινωνία καλπάζει προς μια νέα Συνειδητότητα  και μια Νέα Πολιτισμική Αντίληψη, η οποία προηγείται  όλο και περισσότερο της αντίληψης όλων των ηγεσιών της. Μακάρι οι ηγεσίες να το αντιληφθούν έγκαιρα μόνες τους, πριν αναγκασθούν να το αντιληφθούν.


Ζούμε σε ένα μάτριξ; και αν ναι υπάρχει τρόπος απόδρασης, η Γνώση το ρόλο παίζει σε αυτό;

-Για να γίνω κατανοητός θα δανειστώ το γνωστό παράδειγμα των βιντεοπαιχνιδιών.

Όπως επανειλημμένως έχω εξηγήσει κάθε τι που αντιλαμβανόμαστε ως υλική πραγματικότητα αποτελεί ένα εγκεφαλικό matrix, δηλαδή μια εικόνα πάνω στη οθόνη ενός υπολογιστή την οποία κατασκευάζει πλαστά η ανθρώπινη φυσιολογία.

Την περίοδο την οποία διανύουμε έχουμε την εντύπωση ότι είμαστε οι εικόνες σε αυτή την οθόνη. Αρχικός στόχος της σημερινής νέας επιστημονικής γνώσης είναι να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε οι εικόνες αλλά οι χειριστές του βιντεοπαιχνιδιού που δημιουργεί τις εικόνες. Ο ρόλος αυτός μας δίνει πολύ πιο πολλές δυνατότητες χειρισμού της ύπαρξης της εικόνας μας. Σε ένα επόμενο επίπεδο γνώσης, το οποίο ίσως αργεί, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε οι χειριστές του παιχνιδιού, αλλά οι προγραμματιστές και δημιουργοί του. Τότε θα αντιληφθούμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε το παιχνίδι, η να το καταργήσουμε σε οποιοδήποτε επίπεδο εμείς θέλουμε.


Τελικά ποιο σύμπαν αγαπάτε περισσότερο;

-Ο «Άνθρωπος» σύμφωνα με την επιστημονική γνώση δεν αποτελεί μέρος ή συστατικό στοιχείο του Σύμπαντος. Ο «Άνθρωπος είναι το Σύμπαν». Για το λόγο αυτό περισσότερο αγαπώ και σκέφτομαι το «Σύμπαν-Άνθρωπο».

 

"Αν δεν αλλάξουμε μέσα μας, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αλλάξουμε τον πολιτισμό μας".











Ένα μήνυμά σας για τους αναγνώστες του Hellenic Nexus;

-Θέλω να υπενθυμίσω τα λόγια του Carl Jung «Η ορθολογική μας στάση θέλει να μας κάνει να πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε θαύματα με τις οργανώσεις, με την επιβολή νέων νόμων, ή με παρόμοιες καλοπροαίρετες επινοήσεις.

Αλλά, στην ουσία, το πνεύμα του Πολιτισμού μπορεί να αναθεωρηθεί μόνο με μια αλλαγή στη στάση του ατόμου».

Το μήνυμα που θέλω να στείλω σε όλους είναι: «Αν δεν αλλάξουμε μέσα μας, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αλλάξουμε τον Πολιτισμό μας».

 

Ο Μάνος Δανέζης είναι Καθηγητής Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (I.A.U), της Ελληνικής Αστρονομικής Εταιρείας (ΕΛ.ΑΣ.ΕΤ.), της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.). Έχει δημοσιεύσει πάνω από 190 πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες σε διεθνή αστρονομικά περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων, εκατοντάδες άρθρα στον ελληνικό ημερήσιο τύπο, καθώς και δεκαέξι βιβλία σχετικά με την Αστροφυσική και την Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών. Έχει παρουσιάσει 110 εκπομπές στην ελληνική τηλεόραση με σχετική της επιστήμης του θεματολογία.

Μαζί με τον Στράτο Θεοδοσίου έχουν δημοσιεύσει μια σειρά εξαιρετικών επιστημονικών βιβλίων: Η Κοσμολογία της Νόησης, Μετρώντας τον Άχρονο Χρόνο, Η Οδύσσεια των Ημερολογίων, Στράμαν το Παραμύθι του Ουρανού, Στα Ίχνη του Ι.Χ.Θ.Υ.Σ κ.ά. 



*Πρώτη  δημοσίευση της συνέντευξης στο περιοδικό HELLENIC NEXUS , τεύχος 117



🔺


Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΤΙΟΣ 

ΣΤΟ ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE

Με τον αξιότιμο Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθηγητή του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών κ. Άγγελο Κότιο, συναντήθηκε ο πρόεδρος της ΖΕΥΞΙΣ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ Αργύρης Καραβούλιας και η συνάντηση έγινε προάγγελος για μια πολύ εποικοδομητική συνεργασία.


Στην συνάντηση συζητήθηκαν διάφορα θέματα που αφορούν στον ευρύτερο χώρο της κοινωνικής οικονομίας στην Ελλάδα και τον τρόπο που αυτή μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την δημιουργία ενός βιώσιμου επιχειρηματικού οικοσυστήματος.


Παράλληλα, αναπτύχθηκαν ζητήματα που αφορούν στην πνευματική ζωή του τόπου, την έρευνα και την καινοτομία στην χώρα μας, τον τρόπο που η επιστημονική γνώση και ειδίκευση μπορούν να συμβάλλουν στην εξέλιξη του συνόλου της κοινωνίας, εστιάζοντας κάθε φορά μέσα από την εξαιρετικά διεισδυτική οπτική του κ. Κότιου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης που θα μας παραχωρήσει στο ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE.

Ευχής έργον τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας να διοικούνται από ανθρώπους όπως ο Άγγελος Κότιος, που τον χαρακτηρίζει ιδιαίτερος και έντονος ζήλος για την διάχυση του Πανεπιστημίου στην κοινωνία, παρακινούμενος από πολλά και ποικίλα πνευματικά ενδιαφέροντα και με ένα εξαιρετικά πλούσιο επιστημονικό έργο, με όραμα και θέληση για καινοτομίες και με ισχυρή βούληση για πρωτοπόρες δράσεις.

                                      🔺


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΞΕΝΟΥ ΤΟΥ ΟΥΖΜΠΕΚΙΣΤΑΝ OLIM KASIMOV

ΣΤΟ ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE


O Γενικός Πρόξενος του Ουζμπεκιστάν στην Ελλάδα κ. Olim Kasimov, ο πρόεδρος του Ελληνο-Ευρασιατικού Συνδέσμου κ. Ξενοφών Λαμπράκης και ο πρόεδρος της ΖΕΥΞΙΣ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. κ. Αργύρης Καραβούλιας στα γραφεία του Γενικού Προξενείου της Δημοκρατίας του Ουζμπεκιστάν στην Ελλάδα.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την συνέντευξη που παραχώρησε ο κύριος Kasimov ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE.
                                     🔺
Ο ρόλος των Επιμελητηρίων 
στην ανάπτυξη του τουρισμού υγείας

Εισήγηση του Παναγιώτη Κουτσίκου στο ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE
Σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα και με εξαίρετο πνεύμα συνεργασίας συναντήσαμε τον πρόεδρο του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Παναγιώτη Κουτσίκο στα γραφεία του στην Κηφισιά.
Αφορμή η παρουσίαση της εισήγησής του για τον ρόλο των Επιμελητηρίων στην   ανάπτυξη του τουρισμού υγείας στο περιοδικό ΖΕΥΞΙΣ MAGAZINE σε λίγες μέρες...






Δημοσίευση σχολίου (0)